خوشمزه ترین غذاها و دسرهای استانبول

شهر استانبول انتخاب های متفاوتی برای تجربه طعم های به یادماندنی به مسافران ارائه می دهد. از آنجایی که ترکیه کشوری پهناور با فرهنگ و اقوام بسیار است، به همان نسبت نیز غذاها و دسرهای متنوع و لذیذی دارد.

از طیف گسترده نان های ساده و شیرینی های پیچیده گرفته تا طعم های دلپذیر غذاهای ترکیه ای همه و همه در رستوران ها و کافه ها در دسترس هستند.

اغلب غذاهای ترکیه با ذائقه ایرانیان سازگاری داشته و تجربه این غذاها خود یکی از جاذبه های سفر به شهر استانبول محسوب می شود.

در ادامه برخی از برترین غذاها و دسرهای استانبول معرفی شده است.


دونر کباب (Doner Kebab)

کباب گوشت یکی از غذاهای ملی ترکیه است. دونر کباب که معمولا از گوشت بره تهیه می شود، چندین ورقه از گوشت است که روی سیخ به شکل عمودی و چرخان کباب می شود. برش هایی از بخش برشته شده روی آن بسیار لذیذ است. دونر کباب در تمام رستوران های مناطق مختلف استانبول طبخ می شود. بهتر است این نوع کباب را با نان های مخصوص مثل پیده و به همراه گوجه و فلفل تست کنید.

اسکندر کباب (Iskender Kebap) یکی از معروف ترین های دونر کباب است که با کره فراوان و ماست به روی نون های آغشته شده با سس گوجه سرو می شود.



سییمست (Simit)

هر نقطه از شهر چرخ دستی های قرمز رنگی را مشاهده می کنید که این نان حلقه ای جذاب را به شکل ساده و یا همراه با پنیر و یا شکلات به فروش می رسانند. سیمیت سرا (Simit Sarayi) یکی از معروف ترین برندهای غذایی ترکیه است که در فرودگاه و سطح شهر شعبه داشته و متنوع ترین سیمیت ها و نان و شیرینی های مخصوص استانبول را به مشتریان عرضه می کند.



بورک (Borek)

بورک یکی از معروف ترین و فوق العاده ترین غذاهای استانبول است که با خمیر شیرینی درست شده و داخل آن را می توان با گوشت و یا سبزیجات پر کرد. بورک در اندازه و شکل های متنوعی با طیف وسیعی از طعم ها پخته و یا سرخ می شود. بورک گوشت، بورک اسفناج، بورک پنیر و یا هر طعم دیگری از بورک را می توانید در تمام رستوران های شهر استانبول امتحان کنید. یک بورک خوشمزه می تواند سفر استانبول شما را لذیذتر کند.



باقلوا (Baklava)

قطعا همه این شیرینی جذاب و پر از مغز را می شناسید. این دسر از لایه های نازک خمیر باقلوا و حجم زیادی از مغزیجات مثل پسته و گرد با شیره غلیظ تهیه می شود و در سراسر دنیا رایج و پرطرفدار است. اما به جرأت می توان گفت که نسخه ترکی باقلوا با هیچ نمونه دیگری قابل قیاس نیست. حافظ مصطفی (Hafiz Mustafa 1864) یکی از بهترین کافه های سرو باقلوا است که می توانید به هنگام قدم زدن در میدان تکسیم و یا خیابان استقلال برای استراحت به آنجا رفته و متنوع ترین و لذیذترین باقلواهای استانبول را به همراه چای یا قهوه نوش جان کنید.




مانتی (Manti)

مانتی نیز یکی دریگر از غذاهای مخصوص ترکیه است. این پیراشکی خوشمزه که نوعی راویولی است، به صورت گرم به همراه سس ماست سرد سرو می شود. مواد داخلی مانتی انواع مختلفی دارد اما به طور سنتی از گوشت بره به همراه پیاز، نمک و فلفل تهیه می شود. پیچیدن مانتی های نیاز به مهارت خاصی دارد که در آب و یا سس گوجه فرنگی جوشانده می شوند.



کونفه (Kunefe)

کونفه طبق استانداردهای ترکیه یکی از سالم ترین شیرینی هاست، البته اگر تنها با پنیر بدون نمک تهیه شود. اما همه چیز اینجا تمام نمی شود، این دسر را میتوان علاوه بر رشته های باقلوا و پنیر میانه آن به همراه پسته، بستنی، خامه و سرشیر نیز سرو کرد. تضاد بافت لطیف پنیر میانی آن با بافت ترد رشته های شیرینی بسیار جذاب و خوشمزه است.



پیده (Pide)

پیده یکجور نان پیتزا مخصوص ترکیه است که به طور سنتی در اجاق سنگی با آتش چوب درست می‌شود. خمیر را قبل از چرخاندن به شکل دراز و نازکی در میاورند و همانند دهانه قایق شکل می دهند. درون پیده را با موادی مانند گوشت، مرغ، پنیر و یا اسفناج پر می کنند و می توان گفت همچون پیتزا هیچ محدودیتی ندارد. پیده سبزیجات می توان یک انتخاب خوب برای گیاه خواران باشد چرا که در منوی تمام رستوران های استانبول یافت می شود.



کاتمر (Katmer)

یکی دیگر از دسرهای خوشمزه و اعتیادآور ترکیه، کاتمر است. این دسر در اصل یک ورقه خمیر باقلوا و یا خمیر یوفکا است که با خمیر و سرشیر و پسته پر شده و با شیر پخته می شود. این شیرینی استانبولی به طور سنتی در وعده صبحانه سرو می شود. کاتمر در صدر فهرست دسرهای هر کافه و رستورانی است و در کنار یک فنجان چای می تواند تجربه ای تکرار نشدنی برای شما باشد.



ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران