برنامه سفر هفت روزه به استانبول:

قسطنطنیه، روم جدید، بیزانس ، ملکه شهرها، شهر سلطان‌ها و خیلی نام های دیگر همگی در طول اعصار تغییر نموده تا به امروز که نام این شهر را استانبول نهاده اند.

استانبول اغلب به عنوان یک شهر "خاورمیانه" در نظر گرفته می شود، اما از هر نظر دختر غرب است که یونان متولد شده، روم بزرگ شده و در میانسالی به اسلام گرویده است. برای قرن‌ها این شهر بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شهر در جهان مسیحیت بود تا اینکه در قرن شانزدهم به پایتخت شرق مسلمان تبدیل شد. این شهر در هر دو جهان باقی مانده است - در نوک اروپا قرار دارد و به سواحل آسیا خیره شده است.



فرودگاه استانبول:

استانبول یکی از بهترین مقاصد گردشگری است که هربار برید باز هم میتونید اونجا وقت بگذرونید و جاهای متنوع برید. از مراکز تاریخی و جادبه های گردشگری گرفته تا کافه ها و رستوران های متنوع و مراکز خرید متعدد که برای گشت و گذار روز ها زمان بگذرونید. اگر نمی دونید چجوری یک هفته رو توی استانبول سپری کنید، در ادامه برای یک سفر 7 روزه برنامه ریزی شده تا بتونید از وقتتون بهترین استفاده رو کنید:

اول از همه پرواز و هتل مورد نظرتون رو با کمک کانترهای آرنیکاسیر رزرو کنید.

اول ازهمه بدونید که توی فرودگاه استانبول می تونید از فیری شاپ ها خرید های مورد نظرتون رو انجام بدید.



خب حالا کافیه علائم خروج (Exit, çıkış) را در فرودگاه دنبال کنید، ترانسفرهای ما در قسمت خروجی فرودگاه منتظر شما هستند. با توجه به ووچر سفر اسم ترانسفر را دنبال کنید و نام خود و همسفرانتان را با ترانسفر مربوطه چک کنید. اون ها شما را به هتل برده و تمامی هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

توجه داشته باشید که در مسیر می توانید به کمک تور لیدر همراهتون برخی از بلیط های مراکز و جاذبه های گردشگری را خریداری کنید.


استانبول کارت:

اولین و مهم ترین چیزی که باید تهیه کنید، استانبول کارت است. این کارت در تمام مکان ها و مراکز برای حمل و نقل و پرداخت ورودی ها قابل استفاده است و باتوجه به هزینه های سنگین تاکسی در شهر استانبول، استفاده از این کارت خیلی براتون مقرون به صرفه است. استانبول کارت را می تونید از کیوسک های موجود در فرودگاه تهیه کنید و اگر به هر دلیل موفق نشدید، می توانید از مراکز مربوط در ایستگاه های حمل و نقل عمومی و یا حتی برخی از صرافی های معتبر هم این کارت را خریداری کنید.


گشت شهری رایگان:

بخش جذاب سفر هدیه یک روز گشت رایگان شهری به همراه نهار از طرف آژانس آرنیکاسیر به شما عزیزان است.

شماره تماس راهنمای تور را داشته باشید و همان ابتدا روز مورد نظر خودتون برای یک روز گشت پر ماجرا را رزرو کنید. بهتون قول می دم که به هیچ وجه نمیشه 3 یا 4 تا از مراکز خرید خوب استانبول را به همراه برخی جاذبه های گردشگری استانبول همه و همه را فقط توی یک روز بگردید.


هتل:

خب حالا به هتلتون رسیدید. کارت اتاقتون رو از رسپشن هتل تحویل بگیرید حتما ساعت سرو صبحانه را بپرسید.

قطعا هر کدام از شما لوازم و اشیاء قیمتی و مدارک مهمی را به همراه دارید. سیف باکس ها در هر اتاق حکم گاو صندوق را داشته و شما می توانید رمز شخصی خودتان را بر روی دستگاه گذاشته و از آن استفاده کنید.

(البته پیشنهاد ما به شما اینه که زیاد به این چیزها اعتماد نکنید و همواره خودتون از لوازم قیمتی و با ارزشتون مراقبت کنید.)

اولین روز از سفر 7 روزه استانبول شما شروع می شود! بسته به زمان ورود خود، ممکن است بخواهید روز را به استراحت بگذرانید. آیا دوست دارید در روز اول خود از خستگی خلاص شوید و آماده باشید تا صبح روز بعد کاوش را شروع کنید؟ اگر نه در ادامه پیشنهادات ما به شما:

برنامه روز اول سفر به استانبول:

می توانید وسایل خود را در محلی که اقامت دارید بگذارید و به خیابان های استانبول بروید. اگر در سلطان احمد اقامت دارید، به میدان سلطان احمد بروید.. بین مسجد آبی و ایاصوفیه، سه ابلیسک در میدان خواهید دید. نام این ستون ها: ابلیسک، ستون سرپانتین، ابلیسک بافتنی.

از این ابلیسک ها برای تقسیم مسیر مسابقه ای که در زمان امپراتوری بیزانس اینجا در هیپودروم بود استفاده می شد. دیدن؟ هر بار که پا در خیابان های این شهر باشکوه می گذارید، تاریخ به استقبال شما می آید.

مسجد آبی

شما می توانید 20000 کاشی دست ساز باشکوه را در داخل مسجد ببینید. خانم ها، هنگام ورود به مسجد باید سر خود را با روسری بپوشانید. هیچکس با شلوارک یا لباس کوتاه مشابه اجازه ورود به مسجد را ندارد.

ایاصوفیه

اگر خیلی خسته نیستید، توصیه می کنیم در روز اول از ایاصوفیه دیدن کنید. این بنای معماری باشکوه توسط امپراتور بیزانس جاستینیانوس در سال 532 به عنوان یک کلیسا ساخته شد. پس از فتح استانبول توسط سلطان محمد فاتح در سال 1453، ایاصوفیه از کلیسا به مسجد تبدیل شد.

ایاصوفیه در سال 2020 با فرمان ریاست جمهوری دوباره به مسجد تبدیل شد. در 24 جولای 2020 نماز جمعه پس از 86 سال دوباره اقامه شد. بازدیدکنندگانی که مایل به دیدن ایاصوفیه هستند از این پس می توانند بدون هزینه ورودی وارد شوند.

فراموش نکنید که چون دوباره مسجد است، زنان و مردان باید طبق احکام اسلامی لباس بپوشند. برای مردان و زنان، پاها و بازوها باید پوشیده باشند، بدون شلوارک یا دامن بالای مچ پا. همچنین لباس های شما نباید تنگ باشد. و زنان باید سر خود را بپوشانند

اگر گرسنه هستید، وقت یک غذای خوشمزه ترکی است. با توجه به اینکه هنوز احساس گرسنگی نمی کنید، می توانید از میان وعده ها لذت ببرید. اما، اگر خیلی گرسنه نیستید، می توانید شیرینی، شاه بلوط یا ذرت را از فروشندگان خیابانی بخرید.

تورگوت کباب

اگر می خواهید در اولین روز اقامت در استانبول یک کباب خوشمزه بخورید، کباب تورگوت برای شما مناسب است. در Turgut Kebap که غذاهای ترکی، مدیترانه ای و خاورمیانه را سرو می کند، باید lahmacun یا کباب بخورید.

شربتان

اگر می خواهید بعد از خوردن کباب قهوه ترک بنوشید، می توانید شربتان را امتحان کنید. شربت یکی از چیزهایی است که باید امتحان کنید. بعد از صرف غذا نوبت به قهوه ترکی می رسد. Şerbethane مکانی عالی برای قهوه ترکی خوب است – اگر می خواهید آن را امتحان کنید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

حمام ایاصوفیه حرم سلطان

اگر خیلی گرسنه نیستید و میان وعده ها کافی بود، اما می خواهید با ماساژ استراحت کنید، باید به حمام ایاصوفیه حورم سلطان بروید. شما در حمام سلاطین غسل خواهید شد و مانند سلاطین خدمت خواهید کرد. سپس می توانید در باغ میهری ناهار بخورید. گزینه های بیشتری برای حمام ترکی در استانبول وجود دارد که نباید از دست بدهید!



برنامه روز دوم از سفر به استانبول:

کاخ توپکاپی

بازدید از کاخ بزرگ زمان زیادی می برد. بخش‌های زیادی از کاخ وجود دارد که می‌خواهید ببینید: حرمسرا، اداره گنجینه‌های مقدس، مجموعه‌های مهم قصر، الماس قاشق‌ساز 86 قیراطی…

آلاچیق کاشی کاری شده

این عمارت در نزدیکی دیوارهای بیرونی کاخ توپکاپی قرار دارد و در موزه باستان شناسی استانبول قرار دارد. در این موزه کاشی های ساخته شده در بسیاری از شهرهای ترکیه را خواهید دید.

موزه علوم و فنون اسلامی

در اوایل اسلام علم و اکتشاف بسیار مهم بود. می توانید از موزه دیدن کنید تا نمونه هایی از ابزارهای علمی قرن 9 و 16 را که توسط دانشمندان مسلمان استفاده می شد، ببینید. این موزه دو طبقه دارای 570 شی و نمایش های سینمایی است.

موزه باستان شناسی استانبول

تمدن هایی وجود دارند که صدها سال در آناتولی زندگی می کردند. ویرانه های آنها برای درک تاریخ و هنر اهمیت زیادی دارد. این مجموعه بیش از یک میلیون اثر دارد. سایر موزه ها و گالری های هنری استانبول در استانبول را بخوانید تا تصمیم بگیرید که کجا از کجا بازدید کنید!

ایا ایرنه

کنسرت های متعددی در Hagia Irene در حیاط اول کاخ توپکاپی برگزار می شود که آکوستیک فوق العاده ای دارد. کنسرت های زیادی به خصوص در زمستان برگزار می شود. اینجا را کلیک کنید تا ببینید آیا در استانبول کنسرت وجود دارد یا خیر.

آب انبار بازیلیکا




برنامه روز سوم از سفر به استانبول:

بی اوغلو (با موضوع فرهنگ و غذا تاکسیم و کاراکوی)

زمان ترک شبه جزیره تاریخی فرا رسیده است. برای رفتن به تکسیم آماده شوید.

کوتاه ترین مسیر به تکسیم تراموا T1 است. از سلطان احمد به سمت کاباتاش سوار تراموا شوید و پس از 4 توقف پیاده شوید. پس از این سفر که در مجموع 14 دقیقه طول می کشد، از تونل عبور کرده و با فونیکولار به میدان تقسیم می روید. می توانید دوباره از میدان به سمت Karaköy پیاده روی کنید.

جایگزین دیگر، عدم استفاده از تونل، شروع از برج گالاتا و پیاده روی به سمت میدان تقسیم است. به این ترتیب تمام مکان های تاریخی و سایر مکان های موجود در امتداد خیابان 1.4 کیلومتری را خواهید دید. در هر صورت، برای شام از وسط خیابان بالا بروید.

بنای یادبود جمهوری تکسیم

این بنای تاریخی در ابتدای خیابان استقلال در میدان تقسیم قرار دارد. یک طرف این بنای تاریخی جنگ استقلال را توصیف می کند. طرف دیگر به جمهوری مدرن ترکیه می گوید.

ایا تریادا

ایا تریادا کلیسای ارتدکس یونانی است. این کلیسا در حال استفاده روزانه است. خدمات هر یکشنبه برگزار می شود.

چیچک پاسجی

معماری داخلی آرکید که در سال 1876 تأسیس شد، بسیار جذاب است. شما می توانید در هر زمانی در طول روز به اینجا بیایید و با چند میان وعده استراحت کنید. شب‌ها در پاساژ گل، میخانه‌ها همچنان در جریان هستند و مهمانی ادامه دارد. گذرگاه قلب تپنده شهری است که هرگز نمی خوابد.

موزه یاپی کردی

این موزه در کنار دبیرستان گالاتاسرای قرار دارد. در داخل می‌توانید آثار سکه‌شناسی و قوم‌شناسی را ببینید، اشیایی که میراث فرهنگ عثمانی و ترک هستند و می‌توانید از بخش ویژه آتاتورک دیدن کنید.

سنت آنتونی پادوا

سنت آنتونی پادوآ بزرگترین کلیسای کاتولیک استانبول است. ساختار معماری باشکوه و فضای عرفانی داخل آن شما را مجذوب خود خواهد کرد.

نمک بی اوغلو

Salt Beyoğlu یک موسسه فرهنگی چند رشته ای است. این مکان نه تنها برای تماشای نمایشگاه ها، بلکه برای صحبت در مورد نمایشگاه ها و شرکت در کارگاه ها و تحقیقات است.

موزه توهمات، استانبول

این موزه توهمات بصری ارائه می دهد و نوید سرگرمی زیادی را می دهد. برای اطلاع از قیمت بلیط و برنامه های جاری اینجا را کلیک کنید.

می دانم که ماندن در صف و منتظر ماندن برای بلیط چقدر سخت است. من این ویجت را برای شما اضافه می کنم تا بازدید خود را برنامه ریزی کنید و از خط رد شوید!

برج گالاتا

می توانید به طبقه بالای این ساختمان باشکوه که از قرن پنجم بازمانده است بروید. یک رستوران در بالا و یک بالکن 360 درجه وجود دارد که می توانید کل شهر را ببینید. این برج 67 متری یکی از معروف ترین نمادهای استانبول است.

اینچی پاستانسی

شما نمی توانید این شهر را بدون چشیدن طعم سودآور باشکوه İnci Pastanesi ترک کنید. این شیرینی در سال 1944 تاسیس شد و از آن زمان به همان دستور العمل خوشمزه پایبند بوده است.

Hatay Medeniyetler Sofrasi

ما یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما داریم. برای چشیدن غذاهای تهیه شده با محصولات خاص که از هاتای به ارمغان می آید، به هاتای Medeniyetler Sofrasi مراجعه کنید. واقع در خیابان استقلال، روبروی سرکنسولگری فرانسه.

خیابان نوی زاده

درست در پشت Çiçek Pasajı، Nevizade مملو از میخانه هایی است که شام را به یک شب عالی تبدیل می کند. بعداً در شب، می توانید سرگرم شوید، و هر چقدر که دوست دارید برقصید.

رستوران کاراکوی

این رستوران 10 دقیقه پیاده تا برج گالاتا فاصله دارد. می‌توانید Hunkar Begendi را امتحان کنید (محل برگزاری شاید بیشتر به خاطر هونکار بگندی‌اش شناخته شده باشد. فاوا (پوره لوبیا) را به عنوان پیش غذا سفارش دهید. برای غذای اصلی خود ماهی کبابی یا اختاپوس بخواهید. شب را با گفتگوی دلپذیر و منظره زیبا همراه کنید. با موسیقی سبک ترکی

Kızılkayalar

چه چیز دیگری را می توانید بعد از شب در میدان تقسیم امتحان کنید؟ البته همبرگرهای Islak که به همبرگرهای مرطوب نیز معروف هستند، از Kızılkayalar. هنگام خوردن این همبرگر خوشمزه، نوشیدن دوغ را فراموش نکنید. اکنون می توانید به هتل خود برگردید و به خوبی استراحت کنید.



برنامه روز چهارم از سفر به استانبول:

در روز چهارم تور استانبول بسفر را داریم. تقریبا در نیمه سفر شگفت انگیز استانبول هستید.

شما می‌توانید با قایق‌های خصوصی یا قایق‌های تفریحی لوکس در بسفر بگردید، اما ما فکر می‌کنیم این گران‌تر است و چندان سرگرم‌کننده نیست.

تور طولانی بسفر

هر روز ساعت 10.35 می توانید با کشتی سیتی لاین که از اسکله Eminönü حرکت می کند به قسمت دیگری از استانبول سفر کنید. شما با کشتی بر روی آب های بسفر سفر خواهید کرد و دیدنی ترین عمارت های معماری بسفر را مشاهده خواهید کرد. این واقعا یک جشن بصری است.

در ساعت 12.30 به انتهای دیگر بسفر یعنی صنوبر آناتولی خواهید رسید. در آنجا یک استراحت سه ساعته در شهری کوچک، جذاب و آرام در صنوبر آناتولی خواهید داشت. ماهی تازه در این شهر طبخ می شود.

پس از استراحت، با همان کشتی مسیر برگشت را طی می‌کنید و ساعت 16:30 به امینونو می‌رسید.

تور کوتاه بسفر

کشتی از اسکله Eminönü در ساعت 14.35 حرکت می کند و از ساحل Uskudar، Ortakoy و Cubuklu می رود و از ایستینیه باز می گردد. مدت زمان این تور 2 ساعت می باشد. ساعت 16:35 به اسکله Eminönü برمی گردید.

اگر بلیط تور طولانی مدت رفت و برگشت خریداری کرده اید، می توانید در هر اسکله ای که کشتی توقف می کند پیاده شوید و سپس با سوار شدن به همان کشتی بازگشتی به Eminönü برگردید.

برای دیدن بهترین منظره از تنگه بسفر، عرشه پشتی کشتی یا تراس طبقه بالا را انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید، در زمستان عرشه و تراس سرد می شوند.

پس از سفر به Eminönü چرا برای بقیه روز به سلیمانیه نروید.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه که توسط معمار معروف معمار سینان به دستور سلطان سلیمان کانونی ساخته شده است، یکی از بهترین نمونه های معماری عثمانی است. معمار سینان با پشتکار روی آکوستیک در مسجد کار می کرد.

در اطراف گنبد اصلی، 65 مکعب بزرگ وجود دارد. از این مکعب ها برای افزایش آکوستیک استفاده می شد. به این ترتیب مکالمه در یک طرف مسجد به راحتی از طرف دیگر شنیده می شود.

در زمان سلیمان اعظم دوده حاصل از شمع های سوزانده شده در مسجد را در اتاق مخصوصی جمع آوری و به مرکب تبدیل می کردند.

معمار سنان تخم شترمرغ را در وسط لوسترها قرار می دهد تا از تار عنکبوت چراغ های نفتی در لوسترهای مسجد جلوگیری کند. از 300 تخمی که در 400 سال پیش گذاشته شده، 30 تخم هنوز در وسط لوسترهای مسجد آویزان است. آنها اکنون قهوه ای شده اند.


برنامه روز پنجم از سفر به استانبول:

کادیکوی و اوسکودار (سمت آسیایی):

وقت رفتن به آسیاست! امروز ما از Kadıköy بازدید می کنیم. زیباترین راه برای سفر به Kadikoy با کشتی است. از Eminönü می توانید با قایق یا کشتی شهری به قاره آسیا بروید.

ایستگاه قطار حیدرپاشا:

بازدید از سایت به دلیل کارهای مرمتی که سال ها پس از آتش سوزی به طول انجامید، محدود شده است. گاهی اوقات ما این شانس را داریم که از طریق جشنواره ها فضای داخلی را ببینیم. اما یک رستوران در داخل آن وجود دارد و می توانید در حین صرف غذا، فضای داخلی معماری باشکوه را مشاهده کنید.

خانه اپرای سوریا:

خانه اپرای Süreyya جایی است که می توانید هر از گاهی به اپراهای فوق العاده گوش دهید. روی لینک برنامه کلیک کنید.

مجسمه گاو نر:

مجسمه گاو نر در ورودی خیابان بهاریه از برنز ساخته شده است. این مجسمه اکنون حدود 150 سال قدمت دارد.

داستان مجسمه بسیار جالب است. در قرن نوزدهم، منطقه ای وجود داشت که نمی توانست بین فرانسه و آلمان مشترک باشد. Alsa-Loren نام دارد. هنگامی که این منطقه در سال 1860 توسط فرانسوی ها تسخیر شد، این مجسمه گاو نر به عنوان نشانه ای از قدرت ساخته شد. با این حال، آلمانی ها 10 سال بعد همان منطقه را تصرف کردند. مجسمه گاو نر توسط آلمانی ها گرفته شد.

در سال 1917، امپراتور آلمان این مجسمه گاو نر را به دوست خود انور پاشا اهدا کرد. در باغ کاخ انور پاشا قرار گرفت. پاشا در خارج از کشور ساکن شد و مجسمه فراموش شد.

پس از 50 سال ایستادن در آنجا بی سر و صدا، مشاهده شد و به باغ هتل هیلتون منتقل شد. پس از رفتن به مکان های مختلف، خانه ای را در میدان Kadıköy پیدا کرد که در بیست سال گذشته در آنجا باقی مانده است.

Üsküdar

برای دیدن برج Maiden باید به سالاکاک بروید. برای این کار به Üsküdar بروید. می توانید از مینی بوس هایی که از Kadıköy به Üsküdar حرکت می کنند استفاده کنید. استانبول کارت برای مینی بوس ها معتبر نیست، بنابراین باید پرداخت کنید. با مینی‌بوس می‌توانید 20 دقیقه در Üsküdar باشید.

اگر می خواهید از استانبول کارت استفاده کنید، می توانید با استفاده از خط M4 از ایستگاه مترو Kadıköy، انتقال به Marmaray و پیاده شدن در ایستگاه Üsküdar، به فواره Ayrılık بروید. سپس از Üsküdar در امتداد ساحل به سمت Salacak بروید.

کافه های زیادی در سواحل سالاجک وجود دارد. همه می خواهند غروب خورشید را از Üsküdar تماشا کنند. زیرا عشق، زیباترین بیان عاشقانه، به نظر ما تماشای برج دوشیزه از ساحل سالاجک است.

خیابان بغداد

خیابان بغداد پر از مغازه های لوکس است. در اینجا می توانید جدیدترین طرح های بسیاری از برندهای معروف دنیا را مشاهده کنید.

بازار کادیکوی

یک جاده سنگفرش در مقابل مجسمه گاو در میدان وجود دارد. این جاده خیابان بهاریه است. در خیابان بهاریه، انواع و اقسام مغازه های کوچک و بزرگ وجود دارد که انواع اجناس را در خود جای داده اند. می توانید برای تفریح یا خرید در اطراف قدم بزنید. جوانان استانبول در کادیکوی ملاقات می کنند.

پارک مودا

می توانید از Kadıköy تا Moda پیاده روی کنید. خیابان ها دلپذیر، گربه ها بسیار آرام و مردم صمیمی هستند. پس از رسیدن به مودا پارک، در باغ چای مودا استراحت کنید. در مودا، یکی از بهترین محله های استانبول، سکوت و آرامش حاکم است.

پارک فنرباغچه، رومانتیکا

وقتی وارد پارک فنرباغچه می شوید، افراد زیادی را می بینید که مشغول ورزش هستند. یک رستوران کوچک در وسط پارک قرار دارد. می گویند صبحانه آنجا خیلی خوب است.

چیا سوفراسی

رستورانی در Kadıköy وجود دارد که طعم های اصیل آناتولی را با گیاهان و مواد کاملاً اصلی درست می کند: چیا. در اینجا غذاها و نوشیدنی هایی وجود دارد که حتی کسانی که در استانبول زندگی می کنند هرگز نام آنها را نشنیده اند. همه مواد به طور خاص از منطقه خود آورده شده است.

به پیشخدمت ها بگویید که چه نوع غذایی را می خواهید بخورید و آنها چیزی مطابق با ذائقه شما توصیه می کنند. طعم های شیرین و شور را دوست دارید یا تندتر؟ گوشت چرخ کرده را ترجیح می دهید یا یک تکه گوشت؟ آنچه را که می خواهید بگویید، پیشخدمت ها و سرآشپز به شما گزینه های جایگزین ارائه می دهند.

خیابان کدیفه

می توانید ماهی یا پیتزا را در بار خیابان Kadife در Kadıköy بخورید. شما در این خیابان هر چه می خواهید دارید. عصر، مردم به خیابان بار و سپس به کلوپ ها می روند تا انرژی بی پایان Kadıköy را تجربه کنند.

Dorock XL

این یکی از مکان های کنسرت کادیکوی است. می توانید به موسیقی دلپذیر گوش دهید. همچنین می توانید غذاهای لذیذ از غذاهای بین المللی را پیدا کنید.

آرکائودا

یکی از محبوب ترین مکان ها در Kadıköy. بعد از یک ساعت مشخص، همه ملاقات می کنند و صحبت می کنند. محیط صمیمی است.

KaRga (کلاغ)

اگر به دنبال اجرای دی جی و کنسرت هستید به کارگا بیایید. هر روز هفته یک دی جی متفاوت وجود دارد. شبی مفرح در سالن 5 طبقه خواهید داشت.

ZoR (سخت)

شما یک کنسرت خوب را تماشا کرده اید یا یک گفتگوی دلپذیر داشته اید. اما حالا می خواهید برقصید و شب را ادامه دهید. ZoR مکانی برای شماست. در یک آپارتمان واقع شده است، دکوراسیون داخلی کاملاً قدیمی است. چالش رقصیدن است. به داخل بروید و اجازه دهید حرکت شروع شود.

برنامه روز ششم از سفر به استانبول:

امروز برنامه بازدید از محله ای کوچک و دنج است.

محله بالات:

خانه های خاص و عتیقه فروشی های زیبا در این محدوده باعث شده تا قدم زدن در آن تجربه دلنشینی باشد. دسترسی به بالات راحت است و با استفاده از تاکسی و اتوبوس می توانید به راحتی به این محله سفر کنید.

کلیسای آهنی:

این کلیسا (سنت استفان) اولین و تنها نمونه در جهان است که تماما از آهن ساخته شده است و در محله بالات قرار دارد.

مسجد چورا:

. کلیسای چورا یا موزه کاریه یکی از مراکز دیدنی استانبول به حساب می آید که طراحی دیوارهای آن و همچنین نقاشی های مذهبی موجود در آن به دوران بیزانس باز می گردد و نمایانگر هنر روم شرقی است.

موزاییک ها و نقاشی های موجود در موزه چورا در جهان نظیر ندارد و خانه های چوبی موجود در اطراف کلیسا جذابیت این محیط را افزایش داده است.مسافران می توانند بدون پرداخت هزینه از این مکان بازدید کنند.

اما این نکته را بدانید که برای بازدید از این مکان باید پوشش و قوانین اسلامی را رعایت فرمایید.

خانه تاریخی بالات:

خانه های بالات واقع در خیابان فواره چوبان در محدوده حفاظت از میراث فرهنگی یونسکو بازسازی شده است. عکس گرفتن در مقابل خانه های رنگارنگ بالات یک سنت است!

پاتریارک یونانی فنر و ایا یورگی: این دو ساختمان جذاب در سواحل شاخ طلایی حیاط یکسانی دارند. معماری داخلی جذاب است.

محله میدان فنر:

می‌توانید کافه‌ها و بوتیک رستوران‌ها را در فنر بین خیابان ییلدیریم و خیابان وودینا ببینید، با تزئینات اصیل و غذاهای دلچسب و خوشمزه.

آگورا میهانسی:

یکی از زیباترین مکان های بالات، آگورا میهانسی است. می‌توانید روز خود را با موسیقی کلاسیک ترکی و پیش‌غذاهای خوب جشن بگیرید.


برنامه روز هفتم از سفر به استانبول:

خب هفت روز فوق العاده رو کنار هم در شهر زیبای استانبول داشتیم حالا وقت خداحافظی رسیده است.

در روز هفتم از سفر به شهر استانبول در زمان باقی مانده تا پرواز می توانید یک تور نهایی دیگر داشته باشید.

در این بین شما برای خرید سوغاتی و هدایایی برای عزیزانتان زمان کافی دارید.


سخن آخر:

در طول این سفر هفت روزه در شهر زیبای استانبول، مکان های زیادی از جمله کاخ ها و مراکز توریستی متنوعی را دیدید، اما به جرأت می توان گفت که هنوز مکان های زیادی برای بازدید از این شهر شگفت انگیز باقی مانده است.

دفعه بعد که وارد استانبول شدید، برای بازدید از جزایر پرنسس، بیکوز، کانلیجا، مسجد فاتح، ایوپ، ببک، بشیکتاش و اورتاکوی آماده شوید.


ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران